ذوالفقار

لافَتی الّا عَلی ، لاسَیف الّا ذوالفَقار

لافَتی الّا عَلی ، لاسَیف الّا ذوالفَقار

آنچه امیرالمومنین علی(علیه السلام) از ما می خواهد...
آنچه از اسلام میدانم.....

بایگانی

مدح جانانه امیرالمومنین از زبان پیامبر(ص)

يكشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۴۲ ق.ظ

اقیانوس ناپیدا کرانه فضائل و مناقب مولای متقیان امیرمومنان علی ابن ابی طالب گسترده تر از آن است که نوابغ جهان، صاحبان قلم و بیان، فرزانگان زمان و فرهیختگان دوران با قلم و زبان به تصویر گوشه ای از فضائل بیکران آن اعجوبه خلقت و نادره آفرینش بپردازند. بنابراین باید سراغ خود معصوم رفت هر چند که او نیز به دلیل فهم پائین بشر همه مناقب و فضائل آن امام همام را بیان نکرده است.


دوستان علی

رسول خدا می فرماید: اگر تمامی مردم بر دوستداری علی جمع می شدند خداوند آتش جهنم را خلق نمی کرد.

بحار النوار ج ۳۹ ص ۴۲۸


خاک مقدس

سوگند به آن کس که جانم در دست اوست اگر بیم آن نبود که گروهی از امت من درباره تو همان چیزی را که ترسایان درباره عیس بن مریم گفتند بگویند، امروز درباره تو سخنی می گفتم که بر هیچ مسلمانی نمی گذشتی، جز آنکه خاک پایت را به عنوان تبرک بر می داشت.

معجم کبیر طبرانی ج ۱ ص ۳۲۰


جایگاه علی

جایگاه علی نسبت به من، مثل جایگاه من نسبت به پروردگارم است.

دخائر العقبی ص ۶۴


تردید در علی مساوی است با کفر.

علی بهترین فرد بشر است هر که تردید به خود راه دهد کافر است.

تاریخ مدینه دمشق ج ۴۲ ص ۳۷۳

 

کسی که در حق علی شک کند کافر است.

بحار النوار ج ۳۸ ص ۱۳۵

جواز بهشت

احدی از پل صراط عبور نخواهد کرد مگر کسی که علی برای او جواز عبور بنویسید.

الریاض النصره ج ۳ ص ۱۳۷


سرلوحه نامه اعمال

سرلوحه نامه اعمال مومن محبت علی بن ابی طالب است.

تاریخ بغداد ج ۴ ص ۴۱۰


فرشتگانی از نور صورت علی

همانا خدا از نور صورت علی بن ابی طالب فرشتگانی آفریده که (خداوند را) تسبیح گویند و تقدیس نمایند و ثواب آن را برای دوستان علی و دوستان فرزندانش ثبت و ضبط کنند.

مقتل الحسین ج ۱ ص ۹۷


یک نور در دو بدن

من و علی نوری بودیم در برابر خدای متعال، چهارده هزار سال پیش از این که آدم آفریده شود. چون خدای تعالی آدم را آفرید آن نور را دو نیمه کرد؛ نیمی از آن منم و نیمه دیگر علی است.

الریاض النصره ج ۳ ص ۱۲۰


نوشته ای در بهشت

هزار سال پیش از این که خدا آسمان ها و زمین را بیافریند بر در بهشت نوشته شده است: "خدائی جز خدای یکتا نیست، محمد پیامبر خدا است و علی برادر پیامبر خدا است."

کنز العمال ج ۱۱ ص ۶۲۴


هر کس کینه علی دارد...

هر کس بمیرد در حالی که در دلش کینه علی ابن ابی طالب وجود داشته باشد یهودی و یا نصرانی از دنیا می رود.

الفردوس بما ثور الخطاب ج ۳ ص ۵۰۸


مثل سوره قل هو الله احد

ای علی تو مثل سوره قل هو الله احد هستی. هر کس تو را در دل دوست بدارد گوئی یک سوم قران را خوانده است و هر کس تو را در دل دوست بدارد و با زبانش تو را یاری کند گوئی دو سوم قران را خوانده است و هر کس تو را در دل دوست بدارد و با زبانش تو را یاری کند و با دستش به یاریت بیاید همه قران را تلاوت کرده است.

تفسیر نورالثقلین ج۵ ص ۷۰۱


امتیازهائی که به پیامبر داده نشد

سه فضیلت به من داده شد که علی نیز در آنها شریک است، و سه امتیاز به علی داده شد که به من داده نشده است.


لوای حمد برای من است و علی حامل آن، کوثر مال من است و علی ساقی آن، و بهشت و آتش به دست من است و علی تقسیم کننده آن. اما آن سه ویژگی که تنها به علی داده شده و من سهمی از آن ندارم این است که به او پدر زنی داده شده که نظیرش به من داده نشده است، فاطمه همسر اوست و مانند آن به من داده نشده است و به او دو پسر داده شده که مانندشان به من داده نشده است.

بحار النوار ج ۳۹ ص ۹۰


رابطه حب علی و بغض علی

دروغ گفته است هر کس گمان می کند مرا دوست دارد در حالی که با این (علی ) دشمن است.

تاریخ مدینه دمشق ج ۴۲ ص ۲۶۸


تمام ایمان در مقابل تمام کفر

علی علیه السلام از رسول خدا اجازه گرفت و به سوی میدان رفت. در این حال پیامبر در فضیلت جهاد علی علیه السلام فرمودند: اینک تمام ایمان با تمام کفر روبرو شده است.

شرح نهج البلاغه ج ۱۳ ص ۲۸۵


ضربت علی در روز خندق برتر است از تمام عبادتهای جن و انس تا روز قیامت

ینابیع الموده ج ۱ ص ۲۸۲


در هنگام فتنه

بزودی بعد از من فتنه ای پدید می آید هنگامی که واقع شد ملازم علی ابن ابی طالب باشید و از او جدا نشوید زیرا او نخستین کسی است که با من دیدار می کند و نخستین کسی است که با من مصاحفه می کند در روز قیامت، او در آسمان بالا نیز همراه من است و او جدا کننده حق از باطل است.

تاریخ مدینه دمشق ج ۴۲ ص ۴۵۰


برگرفته از سایت تابناک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی